تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/05/23 - 08:40
کد خبر: 513819

در بیانیه انجمن اسلامی پزشکان ایران مطرح شد؛

انتقادها به گزینه وزارت بهداشت/ انتخاب سیاسی‌ترین چهره کابینه برای غیر سیاسی‌ترین وزراتخانه دولت

انتقادها به گزینه وزارت بهداشت/ انتخاب سیاسی‌ترین چهره کابینه برای غیر سیاسی‌ترین وزراتخانه دولت

رئیس جمهور محترم از شروع مناظره ها تا زمان انتخابات و تا هم اکنون همواره قائل بر تبعیت از مقام معظم رهبری و سیاستهای ابلاغی و همچنین برنامه هفتم پنج ساله توسعه می باشند . اکنون که زمان معرفی کابینه دولت و دولتمردان به مجلس شورای اسلامی فرا رسیده است لازم است نکاتی چند و به قصد کمک و یاری به رئیس جمهور و دولت وفاق ملی به سمع و نظرملت شریف و نمایندگان محترم در مبحث انتخاب وزرا برسانیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی پزشکان ایران در نقد و مخالفت با سیاست‌ها و اقدامات رادیکال گزینه دولت برای تصدی وزارت بعداشت و درمان خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم بیانیه‌ای صادر کردند که در زیر متن آن را می‌خوانید: 

کُنْتُمْ خَیْرَ أُمََّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنََّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ
ملت بزرگ و شریف ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
حضور پر شور و گرم ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و انتخاب شخصیت نخبه ، فرهیخته و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان حفظه الله را به حضرت ولی عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب مجدد تبریک عرض می نماییم.

رئیس جمهور محترم از شروع مناظره ها تا زمان انتخابات و تا هم اکنون همواره قائل بر تبعیت از مقام معظم رهبری و سیاستهای ابلاغی و همچنین برنامه هفتم پنج ساله توسعه می باشند . اکنون که زمان معرفی کابینه دولت و دولتمردان به مجلس شورای اسلامی فرا رسیده است لازم است نکاتی چند و به قصد کمک و یاری به رئیس جمهور و دولت وفاق ملی به سمع و نظرملت شریف و نمایندگان محترم در مبحث انتخاب وزرا برسانیم.

حضرت آقا در دیدار با نمایندگان محترم مجلس ضمن تاکید به رئیس جمهور و نمایندگان محترم در مبحث انتخاب وزرا فرمودند که این امر مسئولیت مشترک و بسیار مهمی است و شاخصه های بسیار دقیق و کارآمد را اعلام فرمودند و تاکید نمودند نمایندگان به رئیس جمهور در رای اعتماد دادن به وزرای پیشنهادی دولت کمک کنند چرا که توفیق دولت، توفیق ملت است.

جناب رئیس جمهور هم با تشکیل شورای راهبری و کارگروهها و دعوت از کلیه نهاد ها و جریانات نسبت به معرفی نامزدهای مد نظرشان در جهت انتخاب اقدام وزرا نمایند . از آنجایی که رئیس جمهور همواره پایبند به قانون و اسناد بالادستی ،وفاق ملی و اجتناب از دعواهای سیاسی و کار برای مردم را تاکید مینمایند و از طرفی اینکه خود از اعضای جامعه پزشکی می باشند که علاوه بر سابقه وزرات بهداشت سال‌ها عضو کمیسیون بهداشت مجلس بوده اند، و به چالش‌های این حوزه اشراف کامل دارند انتظار می رفت که برای تصدی مقام وزرات بهداشت که درگیر مشکلات متعدد و متراکمی می باشد مهمترین تصمیم منطبق بر مصلحت را اتخاذ نمایند اما انتخاب سیاسی ترین چهره کابینه برای غیر سیاسی ترین وزراتخانه تعجب همگان را برانگیخت .

جناب آقای دکتر ظفرقندی شخصیتی متدین،علمی و پاکدست و مورد احترام هستند اما با توجه به عملکرد ایشان در مناصب قبلی و بکارگیری افراد و همکاران خود با نگاه صرفا جناحی و سیاسی و بعضا با سابقه ناصواب متاسفانه سبب ایجاد دو دستگی و جدل در قسمتی از بدنه نیروهای سلامت کشور می شدند . از طرفی عدم ارتباط ایشان با بدنه جوان جامعه پزشکی ،عدم تعامل با سایر گروهها و تفکرات حوزه سالمت ، عدم ارتباط با نهاد ها و جریانات فرهنگی از جمله ایرادات مطروحه در خصوص ایشان است .

ایشان و همفکرانشان نه تنها حوزه بهداشت و درمان را به سیاسی ترین و رادیکال ترین حوزه اصلاح طلبان تبدیل کرده بود بلکه خود و دوستانش سیاسی ترین چهره های این گروه بودند ، به عنوان مثال تهیه و امضای نامه علیه آقای بشار اسد در سال ۱۳۹۰ در زمان درگیری با تهاجم وحشیانه داعش ، دفاع از جریان و سران فتنه سال۸۸ و عدم تمکین به مصوبه شورایعالی امنیت ملی در این خصوص، بیانیه علیه مواضع نظام در ماجرای واکسن آمریکایی و سیاسی خواندن آن و تلاش مستمر برای جلوه دادن مسئولین نظام به عنوان مسئول جانهای از دست رفته در کرونا وموضع گیری‌ها و توییت‌های متعدد در تقابل آشکار با سیاستهای نظام تنها گوشه ای از رویه و مرام و تفکرات ایشان در سالهای اخیر بوده .

با عنایت به موارد پیش گفت انتخاب یک تیم کاری توانمند و پر تحرک که بتواند از ظرفیت همه ی نیروها و نهادها و تعامل مثبت با ارکان حاکمیت برای حل مشکالت استفاده کند،از اوجب واجبات برای نظام سلامت کشور میباشد.
یک تیم کاملا سیاسی که تحرک کافی ندارد،تعامل مثبتی با سایر نهادهای حاکمیت ندارد و ویژگی برجسته ی آن ایجاد نقار و دعوای سیاسی بوده بدنه جامعه پزشکی را جز برای سیاهی لشکر سیاسی خود نمی خواهد و عامل اصلی چالش در جامعه پزشکی و بهداشت و درمان کشور خواهد بود.

امید است نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی با توجه به شاخصه های مهم اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری بخصوص بکارگیری افراد غیر جناحی و غیر سیاسی و بررسی کلیه سوابق ، کارنامه و کارآمدی همه وزرا به تکلیف شرعی ،اخلاقی و ملی خود عمل نمایند ، چرا که با انتخاب اشتباه کمکی به دولت وفاق ملی و رئیس جمهور نخواهد بود.

انجمن اسلامی پزشکان ایران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مسعود پزشکیان بالاخره به انتقادات واکنش نشان داد +عکس
اعزام نمایندگان پرسپولیس برای حضور در قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا
سخنگوی ارتش صهیونیستی: تهدید ایران را جدی می‌گیریم
دعا و نیایش رهبر معظم انقلاب در مسجد جمکران؟
نحوه استرداد بلیت پروازهای اربعین اعلام شد
کلاهبرداری با گذرنامه فوری اربعین
استقلال ۵۰۰ هزار دلار برای یک بازیکن سن بالا داد
افشای چگونگی معرفی مومنی برای وزارت کشور توسط پزشکیان
پذیرش بدون کنکور قهرمانان ورزشی در دانشگاه فرهنگیان
در یک وضعیت انتظار اعصاب خردکن هستیم/ هیچ برنامه‌ای برای مقابله نداریم
میانجگری اروپایی ها ادامه دارد
دور باطل مذاکرات؟
قیمت بلیت شناورهای مسافری خرمشهر _ بصره اعلام شد
احمد میدری گزینه اصلی وزارت کار کیست؟
اصرار یک بازیکن به ماندن زوری در استقلال
۱۰ سناریوی محتمل درباره نحوه مجازات اسرائیل از سوی ایران +جزئیات
کاهش شدت گرما از امروز در این استان‌ها |
اقتصاد ایران در ۳ سال گذشته چقدر رشد کرد؟
ترامپ: اقدام بدی علیه ایران انجام نمی‌دهم
زلزله منطقه غرب آسیا را لرزاند
بازیکن استقلال تنبیه شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top